Ílion (Ilium, 2003) - recenze: Jiří Popiolek - Fantasy Planet
Laser-books 2005 - první svazek edice New space opera.
brožovaná, překlad Petr Kotrle, obálka Gary Ruddell, 120x185mm, 720 stran, cena 349 Kč
cena po slevě 314 Kč, pro majitele čtenářských kont 244 Kč

O hněvu Achillea, syna Péleova, zabijáka soucit neznajícího, osudem k smrti předurčeného, nám zpívej, ó Múzo.
Tak začíná nejslavnější Homérův epos a jsou to i první slova románu Dana Simmonse.
Ale to je jen úvod, jen vstup do knihy, která nám představí bohy a hrdiny starověkého Řecka, Achájce i Trójany, ve zcela novém světle. Průvodcem nám je profesor Thomas Hockenberry, který celý život studoval a přednášel Ilias a Odysseu... a ted` je dennodenně z vůle Múzy Meleté přítomen obléhání Tróje. Snídá s prostými vojáky obou znepřátelených stran a pokouší se - s větším či menším úspěchem - zasáhnout do dění.
Současně probíhá děj na Zemi, která je po mnoha a mnoha katastrofách obydlena pouze zbytkem lidstva, které je negramotné. Všichni cestují faxem - ale jen tam, kam je to dovoleno - a jsou obsluhování podivnými tvory - voynixy.
A nakonec jsou tu moravci - obyvatelé jupiterovských měsíců - a jejich expedice, která má zjistit, proč se v posledních letech tak zvýšila kvantová aktivita na Marsu...
Dan Simmons opět namíchal neuvěřitelný koktejl z věcí na první pohled nespojitelných. A tato směs je nesmírně čtivá a zajímavá. Dan Simmons napsal jednu z nejlepších space oper posledních let.

Olymp (Olympos, 2005) - recenze: Martin Bedeč - Fantasya
Laser-books 2007 - druhý svazek edice New space opera.
brožovaná, překlad Petr Kotrle, obálka Gary Ruddell, 120x185mm, 920 stran, cena 399 Kč
cena po slevě 359 Kč, pro majitele čtenářských kont 279 Kč
Kniha je vyprodána, o případném dotisku vás budeme informovat.

Ta slova napsal slepý Homér ve starověku, ale začal jimi i náš příběh. Potomci lidstva v něm sami sebe transformovali do podoby řeckých bohů a rozehráli mezi sebou hru, v níž se hrdinové trojské války znovu střetnou o osud mýty opředené metropole. Boj však neprobíhá podle předem vytýčeného plánu a přestává být pouhým představením. Thomas Hockenberry, univerzitní profesor klasických studií z časem zavátého dvacátého století, již není pouhým pozorovatelem pevně daných událostí, ale je přímým účastníkem nemilosrdných bojů mezi božskými stvořeními vzdálené budoucnosti. Současně se na Zemi zbytky obyvatel, geneticky upravených k dlouhověkosti, pokoušejí přežít vyhlazovací snahy vedené stvořeními z jiného vesmíru. Harman, Daeman, Ada a další se bezděčně stávají těmi, na nichž možná spočívají poslední naděje starého lidstva.
A nakonec jsou tu moravci – lidmi vytvoření kyborgové původně určení k pracím na asteroidech a vnějších planetách. Přilákáni zvýšenou kvantovou aktivitou v okolí Marsu a Země, hlásí se ke svému lidskému dědictví a pokoušejí se zastavit šílenou destrukci dříve, než bude nenapravitelně narušen samotný vesmír.
Olymp je nádherným a strhujícím dokončením událostí z románu Ílion. V dech beroucím tempu se jednotlivé nitky příběhu splétají, až se protnou v dramatickém finále, v němž jsou konečně zodpovězeny otázky, které trápily stovky čtenářů po dočtení předchozího svazku. Avšak Ílion a Olymp lze brát spíše jako jeden mohutný román, dílo natolik ambiciózních rozměrů a nadčasového zpracování, jaké vyžaduje skutečného mistra psaného slova a tím Dan Simmons rozhodně je, o tom se ostatně sami můžete přesvědčit.

Dost světů a čas (Worlds Enough and Time, 2002)
- recenze: Jan Pechanec - Sarden
Laser-books 2007 - první kniha z řady Autorské profily
brožovaná, překlad kolektiv, obálka John Picacio, 130x200mm, 282 stran, cena 225 Kč
cena po slevě 202 Kč, pro majitele čtenářských kont 157 Kč

Dan Simmons, jeden z nejvýznamnějších autorů současné fantastiky nabízí ve své poslední sbírce opět brilantní a nápaditou směs kratších prací. V jiskřivé noveletě Lov na Kelly Dahlovou sledujeme dech beroucí cestu napříč prostorem i časem, jde o jeden z nejlépe napsaných příběhů s tématem proměnlivé reality. Sirotci ze Šroubovice, výtečný dovětek ke galaktickým epopejím Hyperion a Endymion, nás spolu s mezihvězdnými uprchlíky zavede doprostřed konfliktu mimozemských kultur. Devátý Av poslouží jako zajímavý úvod do světa románové dvojice Ílion a Olymp. V noveletě Na K2 s Kanakaredesem zažijeme výstup na horu K2 s mimozemskou účastí. Celou sbírku uzavírá Konec gravitace, napsaný formou filmového scénáře. Americký spisovatel se v něm vydá do Ruska, aby zachytil hrdost tamních obyvatel na právě realizovaný vesmírný program. Jak je Simmonsovým zvykem a jednou z jeho největších předností, s obdivuhodnou jistotou se pohybuje na poli temné fantasy, space opery, hard SF i literatury hlavního proudu. To vše v nezaměnitelném stylu naplněném rozmanitými odkazy, paralelními příběhy a emocionální hloubkou. Jde jednoduše o povídky, kde je vypravěčský um kombinován s autorským přehledem, což jsou vlastnosti, které každou z nich přetaví v malý spisovatelský klenot.

obsah:
- Lov na Kelly Dahlovou (Looking for Kelly Dahl)
- Sirotci ze Šroubovice (Orphans of the Helix)
- Devátý Av (The Ninth of Av)
- Na K2 s Kanakaredesem (On K2 with Kanakaredes)
- Konec gravitace (The End of Gravity)

Hladové hry (Carrion Comfort, 1989)
Laser-books 2010, čtvrtý svazek edice Noir
vázaná, překlad Milan Žáček, obálka Jan Doležálek, 896 stran, cena 579 Kč
cena po slevě 521 Kč, pro majitele čtenářských kont 405 Kč

MINULOST... Saul Laski, lapený v kleci Hitlerova konečného řešení, je jedním z obrovského zástupu lidí předurčených zemřít v nechvalně proslulém vyhlazovacím táboře v Chelmnu. Ač se svému osudu vzepře, stane tváří v tvář zlu staršímu a drtivějšímu než nacisté...
SOUČASNOST... Když se na základě tohoto setkání odhodlá za každou cenu přežít, vydá se na cestu trvající několik desetiletí, při níž navštíví několik kontinentů a nahlédne do nejtemnějších zákoutí historie dvacátého století. Odhalí tajné společenství bytostí, které pravděpodobně často figurují v pozadí těch nejstrašlivějších a nejnásilnějších světových událostí; bytostí, které zabíjí na dálku a prostřednictvím zmanipulovaných prostředníků; bytostí obdařených psychickou schopností „používat“ jiné lidi: číst jejich myšlenky, podrobovat je své vůli, vnímat jejich smysly, krmit se jejich emocemi, nutit je konat nepopsatelná zvěrstva. Trojice nejmocnějších příslušníků tohoto tajného řádu se pravidelně setkává, aby posoudila a porovnala úspěchy, které zaznamenává při svém promyšleném, krvavém tažení. Ovšem při jednom setkání se stane něco, čeho by se nikdy nenadáli... Saulovo pátrání má brzy dojít cíle a lovci a oběti se setkají v boji, jenž pronikne do samé podstaty lidského násilí a určí budoucnost našeho světa.

Počítačová pozadí.
Kantos Hyperionu (Hyperion Cantos, 1990)
Laser-books 2010 - součást edice Science fiction.
vázaná, překlad Jan Pavlík / David Záleský a Tomáš Zábranský, obálka Gary Ruddell, 904 stran, cena 579 Kč, cena po slevě 521 Kč, pro majitele čtenářských kont 405 Kč

Ke kolonizovaným planetám pod správou Hegemonie Člověka se blíží mohutná invaze Vyvrženců, kdysi obyčejných lidí, nyní proměněných pro život v hlubinách vesmíru. Nadcházející válečný konflikt hodlají využít ke splnění vlastních cílů manipulativní umělé inteligence Technojádra, jež se vymkly veškeré kontrole.
V předvečer zkázy se sedm poutníků vydává na odlehlou planetu Hyperion k otevírajícím se Hrobkám času, tajemným artefaktům neznámé funkce, a na své pouti Mořem trav si vyprávějí podivuhodné příběhy. V cíli jejich dlouhé cesty je očekává smrtonosný Štír, legendární vraždící stroj, anděl smrti, jenž by mohl jednomu z nich splnit nejvroucnější přání, ačkoli ostatním patrně věnuje pouze krutou smrt.
Tam, kde se hroutí mocné vesmírné impérium, bývá však jen zřídkakdy vše, jak by se zprvu mohlo zdát. V pozadí dramatických událostí zuří mnohem důležitější bitva. Bitva o spásu lidské duše.

Děti noci (Children of the Night, 1992)
Laser-books 2011, pátý svazek edice Noir
vázaná, překlad Milan Žáček, obálka Tom Hallman, 352 stran, cena 349 Kč

Další mrazivé dílo Dana Simmonse, prince hororového žánru.
Rumunský komunistický diktátor je mrtvý, postavili ho ke zdi a zastřelili. Zanechal po sobě zemi, v níž se sta tisíce bezprizorných dětí posílají do zrůdných, neosobních sirotčinců, kde dostávají injekce s HIV pozitivní krví. Také Joshua, jedno z umírajících dětí dostane špatnou krevní transfuzi, ale překvapivě po ní prospívá...
Pro americkou epidemioložku Kate Neumanovou je Joshua lékařským objevem století - v jeho imunitním systému se možná skrývá tajemství léčby rakoviny a AIDS - a zároveň darem lásky, po které tak dlouho prahla. Joshuovo drobné tělo však ukrývá i lékařské vysvětlení starobylé zhouby - vampyrismu - a je spojnicí s bájným vládcem upírů, který chce dítě získat nazpět...

Temné léto (Summer of Night, 1991)
Laser-books 2012, šestý svazek edice Noir.
vázaná, překlad Milan Žáček, obálka Tom Hallman, 552 stran, cena 479 Kč
cena po slevě 431 Kč, pro majitele čtenářských kont 335 Kč

„Pokud není Temné léto nejlepším hororovým románem posledních pěti let, je bezpochyby jedním ze tří nejlepších - nádherné a děsivé dílo... Dan Simmons píše jako vytuněný anděl, který do své americké noční můry pumpuje šokující překvapení, napětí a líbeznou, překvapivou nostalgii.“
Stephen King

Je léto roku 1960. Několik žáků šesté třídy z illinoiského Elm Havenu mezi sebou navazuje mocná, magická pouta, která nezpřetrhá ani jejich další život či ztráty. Na pozadí sluncem zalitých kukuřičných lánů a kradmého koketování městských dívek bude jejich vzájemná oddanost vystavena nemilosrdné zkoušce. Ze ztichlých útrob školy Old Central, mohutné pevnosti obestřené mahagonovou vůní rakví, vyplouvá neviditelné zlo, jež Mika, Duana, Dala, Harlena a Kevina uvrhne do války, která nezná hranic ani slitování, v níž je noc v područí jednoho věčného nepřítele...

Laserweb 2.1 - Copyright © Laser-books 2007. Hlavní strana: www.laser-books.cz E-mail: laserbooks@seznam.cz
Při nalezení jakýchokoli závad či nedostatků nás prosím kontaktujte.